Facebook E-mail RSS

Oční gymnastika

Eye-Exercises

Pracujete na počítači, čtete, řídíte auto, díváte se často do telefonu, tabletu?

Trápí vás unavené, suché, zarudlé oči? Zhoršuje se vám zrak, nemůžete zostřit do dálky? Bolí vás hlava?

K nápravě a předcházení potíží vám pomůže oční gymnastika.

Zlepšuje koordinaci očí, zvyšuje sílu zaostřování, zmenšuje zrakové napětí, podporuje tok živin v oku, tím snižujeme rizika šedého očního zákalu, zeleného zákalu, syndromu suchého oka.

Viditelné výsledky do 1 měsíce:

  • Silnější zrak, zlepšení schopnosti zaostřování
  • Úleva od únavy očí, bolestí hlavy prací na PC
  • Zmírnění citlivosti na ostré světlo
  • Zlepšení syndromu suchých očí
  • Prevence zhoršování zraku a zvyšování dioptrií
  • Snížení rizika očního onemocnění
  • Zvýšení sebevědomí, zvýšení výkonů v práci, ve škole

Rychlejší čtení, méně chyb a lepší chápavost, mozek není zatížen neúčinným zrakovým systémem. Tím i rozvoj intelektu, zvýšení IQ až o 15 bodů. I to je výsledek zrakové terapie.

Vaše oči jsou nenahraditelné. Pečujete o ně? Pečujete o ně správně? Jako se staráte o své vlasy, zuby, nehty, tělo, naučte se pečovat i o své oči, chcete, aby byly silné a zdravé po celý život. Svaly oka potřebují posilovat, jako každý jiný sval. Oko potřebuje správnou výživu. Zrakovou terapií účinně procvičíte oční svaly a zvýšíte cirkulaci krve a tok živin v očích a okolo očí.

V současné době je práce u monitoru počítače jednou z nejčastějších příčin únavy očí a zhoršování zraku. Pracujete-li pravidelně u počítače, víte, jak rychle se unavuje a nadměrně namáhá váš zrak. Všimli jste si, že když vstáváte od počítače, nevidíte tak jasně jako předtím?

Naše oči pracují nejlépe, když jsou zorné čáry rovnoběžné nebo se mírně rozbíhají, k tomu přirozeně dochází při pohledu do dálky. Vzdálenost 60-80 cm, při které sedíme u počítače, je pro naše oči velmi krátká, a tím výsledná konvergence je spojená s velkou námahou očí. Je-li toto ohnisko udržováno několik hodin v krátké vzdálenosti bez přerušení, způsobuje napětí v očích, slábnutí zrakové ostrosti, pozornost začíná klesat, cítíte se emocionálně i fyzicky vyčerpaní. Čím více času trávíte před monitorem, tím pevněji si nastavíte tento pohled na krátké vzdálenosti, a to ztěžuje opětovné posunutí ohniska do dálky. Toto zúžení se ještě často zesiluje vysokou rychlostí a koncentrací, kterou práce u počítače vyžaduje. Po mnoha hodinách pociťujete napětí, nervozitu, bolesti hlavy, závratě, pálení očí, poruchy akomodace, mihotání obrazu. Mnohahodinová práce u počítače bez cvičení oka, může vést ke zmatnění čočky.

Musíte trávit mnoho hodin u obrazovky počítače? Není vám lhostejný váš zrak? Jednoduchými cviky a správnými návyky při práci u počítače lze těmto negativním účinkům zabránit.

Trávíte dlouhé hodiny při čtení knih? Oči se potřebují před četbou rozcvičit.

Rozcvička očí před čtením:

  • Uvolnění svalů oční koule spojené s dýcháním.
  • Otevřete knihu kdekoli a rychle očima proběhněte řádek po řádku písmen, nečtěte slova. Aktivace mikropohybů a centrálního vidění.
  • Poté několik stran proběhněte odshora dolů, ne po řádcích, ale „obejmout“ celou stranu. Aktivace a synchronizace periferního a centrálního vidění.
  • Obracejte list po listu až na konec knihy, okem házet jen na jednotlivé stránky.
  • Zdánlivě se k vám z obsahu nic nedostalo, ale až budete číst text, seznámíte se s ním mnohem rychleji.
  • Po četbě relaxační cviky.

Zásady při čtení:

  1. správné osvětlení celého prostoru, ne pouze textu proudem světla, únava sítnice;
  2. správná poloha těla při sezení;
  3. nevysunovat hlavu dopředu, nezvedat ramena, podložit si nohy;
  4. časté správné mrkání;
  5. přestávky, projít se, protáhnout se;

Nemůžete si nic přečíst po 40. roce života, protože písmenka jsou stále menší a menší?

Nečekejte, až vám nebude stačit ruka. Vetchozrakost, presbyopie a s tím spojené nošení brýlí nablízko, lze správným cvičením oddálit.

Co způsobuje špatný zrak

Vývojové oční vady – projevy- špatný pohyb očí, ztížená konvergence, špatné prostorové vnímání, tupozrakost, šilhání.

Stárnutí – čočky, svalů, zhoršení akomodace a přísunu živin, presbyopie, šedý a zelený zákal.

Iatrogení problémy – ztráta přirozené schopnosti zaostřovat, způsobené používáním brýlí, čoček

Stres a držení těla – napětí způsobuje únavu očí, krátkozrakost, držení těla astigmatismus.

Zraková gymnastika procvičuje svaly oka, dodává oku živiny, oko není jednostranně namáháno, je uvolněno, relaxováno a regenerováno. Tím můžeme oddálit stárnutí oka a s tím spojené problémy.

Fáze oční terapie:

I.  Nácvik cviků oční gymnastiky a očních návyků – naučíte se na kurzu

II. Zlepšování – viditelné výsledky do měsíce

III. Udržování – oční cviky se staly součástí užívání zraku

 

V kurzu oční gymnastiky se naučíte komplexně pečovat o vaše oči.

  • oční gymnastiku
  • relaxaci očí
  • uvolňování očního napětí
  • zvyšování zrakové ostrosti
  • akupresuru

 

Nezanedbávejte své oči. Žádné výmluvy na nedostatek času, naučíte se jednoduché cviky, které vám nezaberou žádný čas navíc. Vytvoříte si pevné oční návyky, které budete používat při běžných denních činnostech, telefonování, čekání na autobus, stání na křižovatce, při práci na počítači, četbě.

Možnost oddálení vetchozrakosti a nošení brýlí na krátkou vzdálenost od středního věku, snižování rizika šedého očního zákalu, zeleného zákalu a syndromu suchého oka. To přece stojí za trochu času a námahy.

Náplň kurzu:

  • základní oční cviky, které důkladně procvičí oči a okolní tkáně, podporují tok živin v očích a mechanizmus zaostřování.
  • ovládat oční svaly
  • zmírňovat napětí v očích
  • zvyšovat ostrost zraku
  • podporovat tvorbu slz
  • správně mrkat
  • čtení a oči, vliv práce na počítači na oči
  • oční návyky při práci na počítači, dlouhém čtení, při práci náročné na zrak
  • jak oddálit nošení brýlí při zhoršování zraku od středního věku, presbyopie, vetchozrakost
  • relaxační masáž – první pomoc při únavě
  • nácvik pomocných technik ke zrychlení a zefektivnění cvičení
  • podpora zautomatizování nových očních návyků, uložení do podvědomí
  • 10 rad k podpoře zautomatizování návyků
  • trénink ostrosti zraku
  • nácvik mikrovidění
  • jak může oční terapie pomoci při snižování dioptrií
  • cvičení na uvolnění oční koule, svalů krku, prokrvení očí, zlepšení krevního oběhu, dýchání
  • negativní emoce působí na náš zrak, jak se jim bránit?
  • oko je okno do duše, jak zlepšit vztahy s okolím výrazem očí

 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Home Oční gymnastika